19 oktober 2008

Aangereden

Met een dwaze glimlach liep ik het kantoor binnen. Rode ogen. Waarschijnlijk was er iets opmerkelijks aan me af te lezen. Collega's keken me aan met een blik van verwarring. Ik liet een dramatische stilte vallen nadat mij werd gevraagd wat er met mij aan de hand was.
"Ik, uhm, ben net aangereden".

"Wat? Wanneer? Net! Maar hoe? Waar reed je dan? Door een auto! Gaat het wel met je?"

Ik licht mijn verhaal toe. Over de auto die ik pas van rechts zag komen toen ik al praktisch op zijn bumper lag. Dat ik languit op het trottoir terecht kwam. Dat de wiel in mijn fiets nu een wonderbaarlijke golfslag heeft. Dat de bumper van zijn mercedes er aardig aflag. En bovenal bevestig ik honderd keer 'dat het allemaal wel meevalt'. Ik lach en ik huil. En zeg nog maar eens dat 'er niets aan de hand is' en 'dat ik alleen een beetje waggelend op mijn benen sta'.

Vanavond belde de betreffende automobilist mij op. Over verzekeringen en schadeformulieren. Ik zit naast hem in de auto en bedenk me dat ik inderdaad in stijl ben aangereden. Ik schrijf mijn gegevens op. Laat al mijn creativiteit los op de tekening. Schud zijn hand en loop weg.
Pas dan realiseer ik me dat dit mijn eerste pijnvrije dag is geweest sinds het ongeluk.
Het zit erop.

3 reactie's:

Anoniem,  21 oktober 2008 om 00:18  

Oef. Dat is niet niks zeg. Merk jij nu ook dat je heel erg uitkijkt en heel lang wacht met oversteken na je ongeluk? Dat had ik wel, slijt maar langzaam. Succes met weer erbovenop krabbelen, neem de tijd - gelukkig pijnvrij.

Anoniem,  23 oktober 2008 om 09:11  

Ja, ik ben inderdaad wel wat voorzichtiger geworden. Was ook wel een nodig om een beetje oplettender worden.

Anoniem,  13 november 2008 om 09:08  

en voor als het nog even goed moet beklijven, die nodige voorzichtigheid... life as it could have been: http://112brabant.nl (klik op 'Meer fotoreportages...')

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP